Thursday, December 20, 2012

Overthink

I do overthink in these two days,
thinking of my ability, efficiency, personality, and so on.

I should be isolated for coming few days,
to sort out some complicated stuff in my mind.

I admire people who can speak, make sense, with strong general knowledge.
I tend to view a person more from the inner state now,
maybe being more matured now, at the age of 19.

Flaws can be seen easily,in general.
You need some time to see one's good side.
On the other hand,  when you're able to a person's good side at the first sight,
you need to tolerate those flaws discovered after some time.

No matter how is a person carry out himself/herself,
be more approaching and know him/her more in-depth before you judge.
Judge a book from its cover might consequently lead to some negative effects mainly misunderstanding.

Understand and view a person from good side is a good practice.
By then, we're able to be optimistic.
To others, be more tolerant,
To ourselves, be strict!

IMPROVE IMPROVE IMPROVE





Out of topic question:

Being slightly rude,
which type of spouse would you choose in the future?

dumb but kind people
or
smart but rude people?

It's just an simulated situation anyway, but do think about this.


1 comment:

Anonymous said...

为什么那么悲观呢?(:

说实话,刚开始认识你时,我真的觉得你太太太太大小姐态度了。觉得你只以为是。天生漂亮就猖狂放肆,有点想扁你。可可。

但是,认识你了之后,觉得你人其实还挺不错。

你说话开门见山,不会转弯抹角。朋友有哪些缺处时, 你宁可当面告诉他。那是够朋友,有义气。

你够开放,够自然。 即使你个性是天生 38, 后天之恋, 你宁可做会你自己,让你身边的人感觉很真实,很实在。

够 38 也不见得是个短处。要不是你第一次遇见我时够 38, 我们今天也不可能是好朋友吧?若你没了这自恋得你,我们之间的笑声也不会那么多。(:

你够全面。我从来没看过一个:

1. 有丰富的心灵
2. 聪明
3. 有义气
4. 会运动
5. 会跳舞
6. 交友广阔
7. 漂亮

的女孩。

“I admire people who can speak” 说实话,你那 3388 的个性的确帮了你不少。因为我觉得你口才还挺不错的!

你有才华。你会跳舞,会打扮,会逗人开心。每个人都有自己的 'ability'。你缺乏的只是一个让你展现你自己的舞台。

别人有的才华,你也有。你有的魅力,别人没有。魅力不仅仅是外表的和谐美丽,也是内在智能的表现。魅力是一种态度,是一种之然。它是你拥有最珍贵,纯真的价值。

这段留言并不是最精采的留言。普通的几行字,平凡的三言两语。

对于别人,这段留言并没什么价值。但对于我,这是我现在唯一能鼓励你的方法,更是我很想但无法当面告诉你的事实。

我希望你能早日看透这一切。你常告诉我的,你忘了吗? YOLO! (:

答应我,别找我。看穿了,别揭示。

好友上